فروشگاه بیستی

فروشگاه بیستی

لذت یک خرید با بیستی
فروشگاه بیستی

فروشگاه بیستی

لذت یک خرید با بیستی

تئوری های سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی جلد دوم: دوران پساتجددگرایی، پست مدرنیزم تالیف دکتر حسین رحمان سرشت


پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری های سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی جلد دوم: دوران پساتجددگرایی، پست مدرنیزم تالیف دکتر حسین رحمان سرشت

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری های سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی جلد دوم دوران پساتجددگرایی، پست مدرنیزم تالیف دکتر حسین رحمان سرشت، در قالب pptx و در 62 اسلاید، قابل ویرایش، شامل نظریه حس گری سازمانی، بوم شناسی جمعیتی سازمان ها، طراحی ساختار و مدیریت سازمان های از بیرون کنترل شونده، نهادینگی جدید در سازمان ها

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری های سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی جلد دوم: دوران پساتجددگرایی، پست مدرنیزم تالیف دکتر حسین رحمان سرشت

پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری های سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی جلد دوم دکتر حسین رحمان سرشت
دوران پساتجددگرایی پست مدرنیزم
پاورپوینت خلاصه کتاب دوران پساتجددگرایی پست مدرنیزم تالیف رحمان سرشت
پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری های سازمان و مدیریت رحمان سرشت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1176 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری های سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی جلد دوم: دوران پساتجددگرایی، پست مدرنیزم تالیف دکتر حسین رحمان سرشت، در قالب pptx و در 62 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

نظریه حس گری سازمانی

بوم شناسی جمعیتی سازمان ها

طراحی ساختار و مدیریت سازمان های از بیرون کنترل شونده

نهادینگی جدید در سازمان ها

شرح و بسط تئوری عاملیت (کارگزاری)

مفهوم تئوری ذی نفعان سازمان و نتایج ضمنی

کاربردها و محدودیت های مقوله پیچیدگی در تئوری و راهبرد سازمان

تئوری های سازمانی در مسیر پساتجدد گرایی

شرح و بسط مفهوم سرمایه اجتماعی و مروری بر الگوهای اندازه گیری

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت " خلاصه کتاب تئوری های سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی جلد دوم : دوران پساتجددگرایی، پست مدرنیزم تالیف دکتر حسین رحمان سرشت "  می باشد که در حجم 62 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

 

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری های سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی جلد دوم: دوران پساتجددگرایی، پست مدرنیزم تالیف دکتر حسین رحمان سرشت

دانلود pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی


pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

دانلود نسخه الکترونیکی کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و نسخه خلاصه ان به زبان فارسی

دانلود pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

اسیب شناسی
کاپلان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 68401 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1700

دانلود نسخه الکترونیکی کتاب اصلی روان پزشکی کاپلان و نسخه خلاصه ان به زبان فارسی

نسخه اصلی شامل :1500 صفحه

37 فصل به همراه ضمایم

 

نسخه فارسی شامل:160 صفحه

فصل1: رابطه بیمار و پزشک

فصل2: روانشناسی رشد

فصل3:مغز و رفتار ان

دانلود pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

جزوه فوق فشرده ریاضی ویژه کنکور ارشد و دکتری کلیه رشته ها


جزوه فوق فشرده ریاضی ویژه کنکور ارشد و دکتری کلیه رشته ها

جزوه فوق فشرده ریاضی ویژه کنکور ارشد و دکتری کلیه رشته ها چرا بیشتر شرکت کنندگان آزمون ارشد و دکتری، تست های ریاضیات را نمی زنند در صورتی که به راحتی می توانند با خواندن 12 صفحه ریاضیات ارشد و دکتری را بالای 60 درصد بزنند جزوه ریاضیات دکتر رضوی

دانلود جزوه فوق فشرده ریاضی ویژه کنکور ارشد و دکتری کلیه رشته ها

جزوه ریاضی ارشد
منبع ریاضی کنکور ارشد
بهترین منبع ریاضی آزمون ارشد
بهترین منبع ریاضی آزمون دکتری
خلاصه ریاضی کنکور ارشد
چکیده کل ریاضیات
منابع ریاضیات ارشد رشته
جزوه ریاضیات دکتر رضوی
دسته بندی جزوه های درسی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1776 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

آیا شما هم جزو کسانی هستید که ریاضی کنکور را سفید می گذارید؟ آیا فکر میکنید که خواندن ریاضیات برای کنکور وقت تلف کردن است؟ آیا نمی دانید چگونه برخی از داوطلبان ریاضیات را بالای 60 درصد می زنند؟ آیا فکر می کنید که شما اصلا ریاضی کنکور را یاد نمی گیرید؟

برای داشتن درصد بالا در کنکور، خواندن منابع مناسب حرف اول را می زند.

خواندن یک ساعت از منبع مناسب معادل خواندن یک هفته از روی منابع معمولی است!!!

این جزوه که توسط یکی از برترین مدرسین کشور تدریس شده است، به صورت فوق خلاصه و ویژه کنکور ارشد و دکتری تالیف شده است.

با خواندن این جزوه در یک هفته به اندازه شش ماه خواندن سایر منابع پیشرفت کنید.

جزوه دست نویس و تمیز است و فوق العاده خلاصه است که با وجود تعداد صفحات کم، کل مطالب ریاضی کنکور ارشد را پوشش می دهد.

بسیار مناسب برای افرادی که تست ریاضی را نمی زنند و وقت برای خواندن ریاضی نمی گذارند. فقط یک هفته این جزوه را خوانده و چندین مثال و تست در این باره حل کنید تا به راحتی در کنکور ارشد تست های ریاضی را مثل آب خوردن بزنید.

نکته مهم : در کنکور اشد و دکتری برعکس آزمون سراسری مشکل وقت نیست و تعداد سوالات کم اما زمان زیاد است و سوالات مفهومی هستند. باید شخص به صورت مفهومی خوانده باشد تا بتواند تست ها را بزند و چون وقت زیاد است با خیال راحت تست دروسی که خوانده است را می زند.

تعداد صفحات : 12

فرمت : pdf

عنوان : جزوه فوق فشرده ریاضی ویژه کنکور ارشد و دکتری کلیه رشته ها

دانلود جزوه فوق فشرده ریاضی ویژه کنکور ارشد و دکتری کلیه رشته ها

دانلود پاورپوینت نشاط اجتماعی


دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 339 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 123

فایل دانلودی حاوی یک فایل ورد با عنوان نشاط اجتماعی ( نمونه موردی شهر بوشهر) قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

طرح مسئله

1-2- ضرورت تحقیق           

1-3- اهداف تحقیق 

هدف کلی

اهداف جزئی

2-1- مروری بر تحقیقات پیشین

 2-1-1- مرور رویکردهای نظری

تعاریف مرتبط با شادی و نشاط اجتماعی

شاد زیستن چیست؟

تاثیرات شادی بر روابط اجتماعی

صفات مرتبط با شادمانی

مشترکات نوع شخصیتی درونگرا

مشترکات نوع شخصیتی برونگرا

شادی و اوقات فراغت

جایگاه شادی در قرآن

نشاط اجتماعی چیست؟

نشاط اجتماعی از دیدگاه انسان شناسی 

2- 1- 2- مطالعات تجربی 

2-1 - 3- تحقیقات خارجی

2-1- 4- تحقیقات داخلی

نقدی بر تحقیقات پیشین

2-2- نظریات مربوط به نشاط اجتماعی

2-2- 1- نظریات روان شناختی

2-2- 2- دیدگاه آلپورت

2-2- 3- دیدگاه سلیگمن

2-2-4- دیدگاه اریک فروم

2-2- 5- دیدگاه زیگموند فروید

2-2- 6- دیدگاه مزلو

2-2- 7- دیدگاه کارل راجرز

2-3- نظریات جامعه شناختی

2-3-1- دیدگاه تامسون

2-3-2- دیدگاه دارلینگ و استینبرگ

2-3-3- دیدگاه تدگار

2-3-4- دیدگاه لایارد

2-3- 5- دیدگاه همبستگی اجتماعی دورکیم

2-3- 6- دیدگاه زیمل

2-3- 7- دیدگاه بلومر

2-3-8- دیدگاه ساخت کنش اجتماعی پاسونز

2-3-9- دیدگاه از خود بیگانگی کارل مارکس

2-3-10- دیدگاه کمپل

2-3-11- دیدگاه ماکس وبر

2-3-12- دیدگاه الگوی دینداری گلاک و استارک

2-3- 13- دیدگاه جان مارشال ریو

2-3-14- دیدگاه مقبولیت اجتماعی آلدرو اسمیت

2-4- چارچوب نظری تحقیق

2-5- مدل  نظری تحقیق

2- 6- فرضیه های تحقیق

چارچوب روش تحقیق

3-1- روش تحقیق

3-2- ابزار تحقیق

3-3- جامعه آماری و نمونه تحقیق

  3-4- حجم نمونه

3-5- روش نمونه گیری

جدول3-1- نمونه انتخابی به تفکیک محلات نمونه

جدول3-2- تسهیم به نسبت نمونه به تفکیک گروه سنی وجنس

3-6- روایی و پایایی ابزار تحقیق

جدول3-3- تست کرونباخ متغیرها

3-7- نحوه تجزیه و تحلیل اطلاعات

3-8- تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم

متغیر وابسته

متغیرهای مستقل

1-    سن

2-    جنس

3-    تأهل

4-    تحصیلات

5-    پایگاه اجتماعی و اقتصادی

6-    عدالت اجتماعی

7-    همبستگی اجتماعی

8-    میزان استفاده از امکانات تفریحی و ارتباطی

9-    وضعیت خانوادگی

10-                میزان دینداری

4-1-  یافته های توصیفی

تحلیل توصیفی متغیرهای زمینهای

جدول شماره4-1- توزیع پاسخگویان بر حسب جنس

جدول شماره 4-2- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل

جدول شماره 4-3- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال

جدول شماره 4-4-  توزیع پاسخگویان بر حسب سن

جدول شماره 4-5-  توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات

جدول شماره 4-6- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت مسکن

جدول شماره 4-7- توزیع پاسخگویان بر حسب نوع شغل

جدول شماره 4-8- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت درآمد

تحلیل توصیفی گویه های  مهم

جدول شماره 4-9- توزیع پاسخگویان بر حسب رضایت از زندگی

جدول شماره 4-10- توزیع پاسخگویان بر حسب شادی

جدول شماره 4-11- توزیع پاسخگویان بر حسب امید

جدول شماره 4-12- توزیع پاسخگویان بر حسب هدفمندی

جدول شماره 4-13- توزیع پاسخگویان بر حسب خوشبینی

جدول شماره 4-14- توزیع پاسخگویان بر حسب احترام جامعه

تحلیل توصیفی شاخص ها   

شاخص نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-15-  توزیع پاسخگویان بر حسب نشاط اجتماعی

شاخص عدالت اجتماعی

جدول شماره 4-16-  توزیع پاسخگویان بر حسب عدالت اجتماعی

شاخص میزان استفاده از امکانات تفریحی و ارتباطی

جدول شماره 4-17-  توزیع پاسخگویان بر حسب میزان استفاده از امکانات تفریحی و ارتباطی

شاخص وضعیت خانوادگی

جدول شماره 4-18- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت خانوادگی

شاخص دینداری

جدول شماره 4-19- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان دینداری

شاخص همبستگی اجتماعی

جدول شماره 4-20- توزیع پاسخگویان بر حسب همبستگی اجتماعی

شاخص  پایگاه اجتماعی- اقتصادی

جدول شماره 4-21-  توزیع پاسخگویان بر حسب پایگاه اجتماعی- اقتصادی

4-2- یافته‌های استنباطی

ویژگی‌های زمینه‌ای و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-22- رابطه بین سن و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-23- تفاوت بین جنس و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-24- تفاوت بین وضعیت تاهل و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-25-  تفاوت بین وضعیت اشتغال و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-26-  تفاوت بین شغل و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-27- تفاوت بین نوع مسکن و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-28-  رابطه بین تک تک عوامل اجتماعی فرهنگی و نشاط اجتماعی

   رابطه عوامل اجتماعی-  فرهنگی و نشاط اجتماعی

جدول شماره 4-29-  رابطه کلی بین عوامل اجتماعی- فرهنگی و نشاط اجتماعی

تحلیل چند متغیره

آماره‌های مربوط به مدل رگرسیون لجستیک برای تبیین نشاط اجتماعی

جدول4-31- ضرایب متغیرهای تشریحی  و آزمون معنی داری آن ها

جدول4-32- آزمون نهایی رگرسیون لجستیک   

5- 1- خلاصه یافته ها

5-1-1- تحلیل یافته های توصیفی

5-1-2- تحلیل یافته های استنباطی

1. رابطه ویژگی‌های زمینه‌ای و نشاط اجتماعی

2. رابطه عوامل اجتماعی- فرهنگی و نشاط اجتماعی

5-2- پیشنهادات

پیشنهادات پژوهشی

پیشنهادات کاربردی

منابع فارسی

منابع انگلیسی

   پرسشنامه

 

 

طرح مسئله

   نشاط یا شادی یک وضعیت عاطفی است که احساسات مختلف(از رضایت تا اوج شادی) را در بر  می گیرد و عامل انرژی و زنده دلی انسان می باشد. مارتین سلیگمن از بنیانگذاران روان شناسی مثبت، نشاط را عبارت از عواطف و فعالیت های مثبت تعبیر می کند. و نشاط اجتماعی[1]در زندگی احساس خوشبختی، اعتماد متقابل، احساس تعهد و نشانه ای از نگرش های مثبت نسبت به جهان و محیطی که فرد در آن زندگی می کند را در بر می گیرد( ازکمپ، 1373: 66). بنابراین تعریف نشاط اجتماعی یعنی شادمانی های فطری و طبیعی که در یک جامعه تعین پیدا می کند و این پدیده اجتماعی از بیرون و درون، زندگی انسان ها را تحت تاثیر فراوان قرار می دهد.

   نشاط اجتماعی یا شادمانی به عنوان یک پیامد مهم در احساس رضایت شغلی و خوشبختی انسان مطرح است که نه تنها زندگی شخصی بلکه جنبه های اجتماعی حیات ما یعنی کنش ها و ارتباطاتی را که با دیگران برقرار می کنیم تحت تاثیر خود قرار می دهد(ون پراگ و همکاران، 2004).

   بنابر نظر حسن موسوی چلک، مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی معاونت رفاه اجتماعی، نشاط اجتماعی دارای آثاری چند بر زندگی شهروندان و جامعه بوده که از جمله آن ها عبارتند از: تعلق اجتماعی، همبستگی اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی، وفاق اجتماعی، ارتقاء شاخص های سلامت روانی و اجتماعی، افزایش رضایت از زندگی یا رضایت شغلی، پویایی اجتماعی، کاهش هزینه های مردم، افزایش امید در جامعه، زندگی متعادل و با ثبات، ارتقاء کیفیت زندگی، افزایش خلاقیت و نوآوری، کاهش آسیب های اجتماعی خصوصا در جوانان (موسوی چلک،1392).

  در جامعه خوشحال و خرسند، تولید بهتر، اشتغال بیشتر و اقتصاد سالم تر خواهد بود. بدون شک در چنین محیطی امنیت اجتماعی و فردی راحت تر به دست می آید. در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا می شود. شاد بودن جامعه یکی از عوامل بسیار موثر در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. تعریف شادی در علوم کلاسیک عبارتست از هیجانی که در اثر محرک های درونی و بیرونی ارگانیزم را در جهت انبساط عضلانی و روانی سوق می دهد.

 

    ماهیت شادی در انسان غریزی است اما نوع و چگونگی آن به یادگیری و متغیرهای محیطی و فرهنگی بستگی دارد. همچنین می توان بین شادی و نشاط تفاوتی قائل شد. شادی یک هیجان انبساط با تظاهرات بیرونی و زودگذر است، اما نشاط یک احساس انبساط و شادمانی درونی است که پایدار و بادوام است. شادی همیشه با هیجان های لبخند و خنده و حرکت همراه است اما در نشاط احساس بهجت و سرور لزوما با خنده همراه نیست ولی احساسی است که موجب لذت فرد        می شود. جامعه ناشاد مردم را به بی تفاوتی نسبت به پدیده های سیاسی و کاهش مشارکت سیاسی آنان می کشاند و این امر موجب سرمایه گذاری برای توطئه چینی دشمنان می شود.

   جامعه شناسی، شادی را علاوه بر حالتی درونی به مثابه پدیده ای اجتماعی در نظر می گیرد و بر تاثیر مولفه های اجتماعی و فرهنگی بر آن صحه می گذارد. پایه اصلی شادی و غم در درون انسان است اما چون انسان موجودی اجتماعی است شادی و غم او تا حد زیادی تحت تاثیر روابط با دیگران، میزان کسب موفقیت ها، تامین نیازها و انتظاراتش از محیط اجتماعی و حتی خدا است. اندوه مادی متاعی شیطانی و شادی هدیه ای رحمانی است(تایلور، 2003: 69).

   اغلب مردم درباره رضایت از زندگی خود، با خوشبینی حرف می زنند، به طوری که هفتاد درصدشان معتقدند که رضایت آن ها، از ناراضی بودنشان بیشتر است. کمتر از هفت درصد نیز بیش از آن که راضی باشند، ناراضی اند. هفتاد و پنج درصد مردم می گویند که در طی چند هفته پیش، به دلایل متعددی شاد شده اند و سی درصد هم از احساس تنهایی، ملامت و افسردگی، حرف می زنند. در اروپا، رضایت از زندگی و شادی، از یک کشور به کشور دیگر تفاوت می کند. در هلند، چهل درصد مردم، خود را بسیار شاد می دانستند و حال آن که کمتر از ده درصد مردم پرتقال چنین نظری دارند. و این در حالی است که مردم اروپا در مقایسه با مردم امریکا در مجموع، خود را ناشادتر ارزیابی می کنند؛ اما نسبت به زندگی، نظر مثبت دارند(بیات ریزی، 1383: 102).

 

 

 

 

 

 

 

   به همین ترتیب شادی می تواند یک هیجان کاذب و زودگذر باشد در حالی که ماهیت نشاط، اصیل، مثبت و بادوام است. نشاط فردی به گونه ای عمل می کند که مصداق بیرونی داشته باشد. بدون وجود متغیرهای نشاط انگیز در محیط و موقعیت بیرونی به راحتی نمی توان به نشاط طبیعی دست یافت. به نظر می رسد که زندگی نوین فعلی همراه با گسترش زندگی اجتماعی در قالب های تعریف شده زندگی شهری و دور شدن انسان از طبیعت، بهترین بهانه های صاحبنظران علوم مختلف برای باز تعریف شادمانی در قالب های اجتماعی باشد. کشف فرآیندی که رفاه و شادمانی فردی و خودخواهانه را به نشاط جمعی و بشردوستانه نزدیک می نماید دغدغه آنان است. نشاط اجتماعی لازمه سلامت اجتماعی است و سلامت اجتماعی که شاخه ها و ابعاد گوناگونی دارد خود در بستر امنیت اجتماعی قرار دارد. ابعاد سلامت اجتماعی شامل همبستگی و انسجام و پذیرش و شکوفایی و نشاط اجتماعی است.  

   مهمترین هدف زندگی هر انسانی رسیدن به شادی است. پذیرش فرهنگ شادی ضروری ترین عامل تغییر نگرش به جوانان است(طریقه دار، 1379: 11) زیرا شادی به عنوان نتیجه و پیامد شرایط مطلوب اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، فعالیت های مفید انسانی را برمی انگیزد. شادی و نشاط احساس نزدیکی به دیگران، احساس دوست داشتن، احساس اعتماد و کیفیت تعامل با دیگران را موجب می شود( آگاردیل، 1383: 328).

   پیامدهای این هیجان مثبت چنان در جامعه بارز و آشکار است که مزلو، یکی از نظریه پردازان مشهور در حوزه روابط انسانی، مولفه و شاخصه اصلی انسان هایی که در راستای خودشکوفایی، کمال و توانمندی های خویش تلاش می کنند را، احساس شادی آنان می داند. به طوری که کمبود و فقدان آن، افسردگی، بدبینی و ارزیابی منفی از رویدادها، بی علاقگی به اجتماع و کار، کمرنگ شدن وجدان کاری، ناهنجاری های اجتماعی، رواج خشونت در روابط اجتماعی و ... را به بار می آورد. از جمله مزایای افزایش نشاط در جامعه کاهش آسیب های اجتماعی، رشد فضایل اخلاقی و پایبندی به اخلاقیات  می باشد که در این وضع میزان رضایت از زندگی به صورت ذهنی و عینی بیشتر می شود. براساس نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت،‌ سلامتی نه فقط به فقدان بیماری و نقص عضو بلکه به حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی اطلاق می شود.

 

 

 

   بوعلی سینا در کتاب"اشارات و تنبیهات" به پیروی از نظریه ارسطو، برای شادمانی مراتب چهارگانه حسی، تخیلی، توهمی و تعقلی قایل شده است و معتقد است که کامل ترین این درجات، شادمانی تعقلی است. با این حال توسعه تجارب، پیشرفت دانش و دگرگشت سمت و سوهای زندگی بشر در دهه های اخیر، بعد جدیدی از شادمانی که همان شادمانی بیرونی است، فراروی ما گشوده که در این بعد، رنگمایه های اجتماعی

و....

 

 

 


[1]  .Social vitality

دانلود پاورپوینت نشاط اجتماعی

دانلود بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل


بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل

بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل

دانلود بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل

بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل 
مدیریت
پروژههای فناوری اطلاعات   
جامعه مشارکت‌کنندگان پژوهش
تجربه مشتری
مالی و بودجه بندی
مسائل فنی و طراحی
عوامل زمینه ای موفقیت
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 499 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98

فایل دانلودی حاوی یک فایل ورد قابل ویرایش با عنوان بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل برای  دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

1          فصل اول کلیات پژوهش    1 

1-1.     مقدمه  2 

1-2.     بیان مسأله  3 

1-3.     ضرورت و اهمیت تحقیق   4 

1-4.     اهداف تحقیق   4 

1-5.     سوالات تحقیق   5

1-6.     تعریف مفهومی واژگان   5

2          فصل دوم  بررسی ادبیات پژوهش    7

2-1.     مقدمه  8

2-2.     پروژه‌های فناوری اطلاعات    8

2-2-1. انواع پروژه‌های فناوری اطلاعات از لحاظ موقعیت    9

2-2-2. عوامل موثر بر موفقیت پروژههای فناوری اطلاعات    10

2-2-3. عوامل موثر بر شکست پروژههای فناوری اطلاعات    12

2-2-4. روش‌های ارتقاء عملکرد پروژهها 16

2-3.     مفاهیم مدیریت پروژه‌های نرم افزاری   18

2-3-1. قالب مدیریت پروژه‌های نرم افزاری   18

2-4.     جایگاه نیروی انسانی در توسعه نرم افزار  21

2-4-1. عوامل دست اندرکار  22

2-4-2. رهبران گروه  23

2-4-3. تیم نرم افزاری   24

2-4-4. مشکلات ارتباطی و هماهنگی   27

2-5.     محصول   28

2-5-1. شرح نرم افزار  28

2-5-2. تجزیه مساله  29

2-6.     فرایند   29

2-6-1. شکست پروژه  30

2-7.     مدل تحقیق   32

3          فصل سوم روش پژوهش    34

3-1.     مقدمه  35

3-2.     طرح پژوهش    35

3-3.     مراحل انجام پژوهش    36

3-4.     مطالعه کیفی از طریق تحلیل مصاحبه  37

3-5.     مشارکت‌کنندگان در پژوهش    38

3-5-1. جامعه مشارکت‌کنندگان پژوهش    38

3-5-2. انتخاب مشارکت‌کنندگان پژوهش    39

3-6.     روش تجزیه‌وتحلیل اطلاعات    41

4          فصل چهارم  تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش    42

4-1.     مقدمه  43

4-2.     یافته‌های حاصل از کدگذاری و طبقه بندی داده‌های مصاحبه  43

4-3.     شرح مولفه‌های استخراج شده از مصاحبه ها 46

4-3-1. تجربه مشتری   46

4-3-2. مدیریت استرتژیک    48

4-3-3. پشتیبانی و ارتقا 51

4-3-4. مدل کسب و کار  53

4-3-5. برنامه ریزی و هدف گذاری   56

4-3-6. مالی و بودجه بندی   58

4-3-7. بازاریابی و نیاز مشتریان   60

4-3-8. زیرساخت    63

4-3-9. مسائل فنی و طراحی   65

4-3-10.           عوامل زمینهای   67

4-3-11.           کارتیمی   70

4-3-12.           مسائل نیروی انسانی   73

5          فصل پنجم  نتیجه‌گیری و پیشنهادهای پژوهش    75

5-1.     مدل اولیه و مدل برآمده از تحقیق حاضر  76

5-2.     نتیجه‌گیری   79

5-2-1. تجربه مشتری به عنوان مقوله محوری بیرونی   79

5-2-2. کار تیمی به عنوان مقوله محوری درونی   80

5-2-3. عوامل زمینه ای موفقیت    81

5-3.     پیشنهاد برای پژوهش‌های بعدی   81

5-4.     محدودیت‌های پژوهش    82

6          فهرست منابع   84

7          پیوست ها 89

7-1.     نمونه‌ای از محیط نرم‌افزار MAXQDA   89

7-2.     سؤالات مصاحبه تحقیق   90

 

فهرست جدول‌ها

 

جدول ‏2‑1 عوامل حیاتی موفقیت پروژه‌های  نرم افزار در ادبیات تحقیق   33

جدول ‏3‑1 مشخصات مشارکت‌کنندگان   40

جدول ‏4‑1 ابعاد مدل حاصل از یافته­‌های پژوهش و مقولات زیرمجموعه آن‌ها 43

جدول ‏4‑2 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله تجربه مشتری   46

جدول ‏4‑3 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله تجربه مشتری   49

جدول ‏4‑4 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله تجربه مشتری   52

جدول ‏4‑5: دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله مدل کسب و کار  54

جدول ‏4‑6 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله برنامه ریزی و هدف گذاری   56

جدول ‏4‑7 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله برنامه ریزی و هدف گذاری   58

جدول ‏4‑8 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مقوله بازاریابی و نیاز مشتریان   60

جدول ‏4‑9 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده زیرساخت    63

جدول ‏4‑10 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مسائل فنی و طراحی   65

جدول ‏4‑11 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مسائل عوامل زمینه ای   67

جدول ‏4‑12 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده کار تیمی   70

جدول ‏4‑13 دسته‌های مفهومی تشکیل دهنده مسائل نیروی انسانی   73

 

 

قسمتی از متن

چکیده

پژوهش حاضر به دنبال شناخت و تبیین عوامل حیاتی موفقیت تیم‌ها و شرکت­ها در پروژه­های برنامه­نویسی موبایل است. از این رو سوال اصلی  پژوهش این است که: عمده­ترین عوامل حیاتی موفقیت در پروژه‌های برنامه نویسی موبایل کدامند؟ این پژوهش از نوع کیفی است و از روش تحلیل محتوای استفاده شده است. دراین روش با مهندسان و توسعه دهندگان برنامه‌های کاربردی مصاحبه انجام شد. در مدل اولیه با توجه به پژوهش­های قبلی 9 عامل از عوامل حیاتی موفقیت کشف و با توجه به روش تحقیق از 14 نفر از افراد خبره حوزه اپلیکیشن مصاحبه به عمل آمد که پس از بررسی و تحلیل مصاحبه‌ها 9 عامل به 12 عامل حیاتی تغییر و اصلاح شد. این 12 عامل شامل تجربه مشتری، استراتژی و مدیریت پروژه، پشتیبانی و ارتقا، مدل کسب­کار، برنامه ربزی و هدف گذاری، مالی و بودجه بندی، بازاریابی ­و نیاز مشتریان، زیرساخت، مسائل فنی و طراحی، عوامل زمینه­ای،کار تیمی و مسائل نیروی انسانی  هستند.

 

1-1.        مقدمه

همزمان با پیدایش اولین کامپیوتر همواره بشر به دنبال استفاده بهینه از این سیستم نوظهور بود (توربان و همکاران، 1386، صص 988). اما این دستگاهها با وجود تغییر در تکنولوژی بدون نرم افزار فاقد استفاده بودند. با تولید سیستم عامل[1] توسط شرکتهای بزرگ مانند IBM[2]، اپل مکینتاش[3] و... کار کردن با کامپیوترها آسان شد و بعنوان یک رابط کاربر با کامپیوتر محسوب می­شدند. با تولید ویندوز توسط مایکروسافت [4] که شاید انقلابی در کامپیوترها بوجود آمد و استفاده از کامپیوتر تقریبا همگانی گردید دیگر کامپیوتر از شکل یک دستگاهی که منحصر به افراد خاصی بود خارج شد و تقریبا هم اکنون کمتر خانه ای یافت می­شود که این دستگاه در آن یافت نشود.

در حوزه مهندسی نرم افزار، بعد از سیستم عامل که بعنوان یک رابط، کار را برای کاربر سهل می­کند برنامه کاربردی (اپلیکیشن) از اهمیت و جایگاه ویژه­ای برخوردار است زیرا کاربران به توجه به کار، رشته و علاقه ای که دارند با این برنامه‌ها سروکار دارند. این برنامه از بازیهای رایانه ای گرفته تا برنامه‌های محاسبات سخت و... را دربرمی­گیرد. با روی کار آمدن لپ تاپ‌ها و استفاده از این دستگاهها به دلیل راحتی و قابلیت PC[5]‌ها به سرعت در میان جامعه رشد پیدا کردند. با ورود دستگاه‌های تلفن همراه و تبدیل آنها به گوشی‌های هوشمند[6] و وجود سیستم عامل بر روی آنها برنامه‌های کاربردی به سمت موبایل گرایش پیدا کرد. بدنبال این پیشرفت و فراگیری آن در جامعه برنامه‌های کاربردی به سمت این دستگاهها سوق پیدا کرده و امروزه افراد بیشتر تمایل دارند که برنامه‌های کاربردی بر روی موبایل و در دسترس آنها باشد. حتی سازمانها و شرکتهای تجاری نیز به این سمت (استفاده از برنامه‌های کاربردی بر روی موبایل) سوق پیدا کرده­اند.

 

 

1-2.        بیان مسأله

رشد و فراگیر شدن پلتفرم‌های همراه در بین افراد و شرکتها باعث شده است تا جذابیتهای فراوانی برای ایجاد و توسعه برنامه‌های کاربردی و اپلیکیشن‌ها در بین توسعه دهندگان نرم افزار ایجاد شود. هم اکنون برنامه نویسان متعددی در سراسر دنیا به صورت انفرادی و یا تیمی در حال نگارش برنامهها و توسعه محصولات نرم افزاری خود هستند. به دلیل راحتی دسترسی به بازار و بکر بودن آن رشد و جهش فوق العاده ای در این حوزه از فناوری اتفاق افتاده است.

با توجه به این رشد بازار هم اکنون تیمها و شرکتهای متعددی در کشور به صورت تخصصی به امر توسعه نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی مشغول هستند. برخی از این تیم‌ها و شرکتها توانسته­اند بازار بسیار خوبی را برای خود ایجاد کرده و حتی برخی از آنها تا چند صد هزار مشتری

 

و....

 

 

دانلود بررسی عوامل موفقیت پروژه‌های برنامه نویسی موبایل