فروشگاه بیستی

لذت یک خرید با بیستی

فروشگاه بیستی

لذت یک خرید با بیستی

پروتکل درمانی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT

پروتکل درمانی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT

دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT دوازده جلسه 50 دقیقه ای


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم21 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT دوازده جلسه 50 دقیقه ای

 

 

 

 

پروتکل درمانی افسردگیCBT

 


گروه آزمایش به مدت 12 جلسه، 50 دقیقه ای تحت گروه درمانی به شیوه شناختی رفتاری که طرح درمان آن از نظریه شناختی الیس و بک گرفته شده بود قرار گرفتند.

" رفتار درمانی شناختی" یا CBT  چیست ؟
ا ین یک روش درمانی از طریق صحبت کردن با بیمار است:

در مرحله اول روان درمانگر تلاش در دریافت طرز تفکر بیمار نسبت به خود پیرامون اطراف و دیگران دارد.
در مرحله دوم سعی می نماید مسائل ومشکلاتی که موجب تولید اختلالات روانی در فرد گردیده است را پیدا نماید.
"رفتار درمانی شناختی"به شما کمک می کند تا به گونه دیگری اندیشیده ودرنتیجه این طرز تفکرجدید شما میتوانید با رفتارهای سالم ترو درست تری در برابرحوادث ناخواسته وناگوار پیرامونتان برخورد نمائید.

 برخلاف سایر روشهای گفتار درمانی  که روان درمانگر درپی شناسائی و ریشه یابی علل رفتارهای نامناسب مراجع خود در برابر ناملایمات وحوادث زندگی است تابه او کمک کند , در "رفتار درمانیشناختی" روان درمانگر فقط برمشکلات زمان حال ( اینجا و اکنون) وانچه موجب ناراحتی و اضطراب درفرد بیمار گردیده است تکیه می کند.


 

 

 

طرز کار "رفتار درمانی شناختی"

 روان درمانگر به شما کمک می کند تااجزاء مشکل ومعزلی  که موجب عدم تعادل روانی تان گردیده را (مشکل , طرزفکر شما درمورد آن مشکل, احساساتی که در رابطه با آن مشکل تجربه کرده اید, تغییرات و ناراحتیهای جسمانی که تجربه کرده اید و سرانجام برخورد ورفتار شما درمقابل این مشکل چگونه بوده است)  از هم  جدا نموده و آنرا دریک دفترچه یادداشت نمائید.  این نوع جداسازی به شما کمک کرده تابتوانید با دیدی واقع بینانه تری به مسئله خود بنگرید تا دریابید که آیا شما از روشهای رفتاری سالم و  Helpful  درحل مسائلتان استفاد کرده ویا ناخودآگاهانه از روشهای مضرو غیر سالمUnhelpful  برای ح مشکلالتان بهره می جوئید.

 


 از این پس روان درمانگرسعی خواهد کرد تا به شما در جهت تغییرات فکری وگزینش رفتارهای سالم ومفید کمک نماید.
  البته این کاملأ واضح است که  صحبت کردن درمورد هر کاری ساده تر ازانجام دادن آن کاراست.  بنابراین بعداز آنکه شما توانستید دریابید که چه نوع تغییرات فکری ورفتاری برای شما کمک کننده خواهدبود, روان درمانگرتان یک سری تکالیفی را در هر جلسه برایتان تعیین خواهد کرد. این نوع تمرینات به شما کمک میکند تا سریعتر تغییرات لازمه در ذهنتان جایگزین گردند. شما میتوانیدبا تمرینات زیر شروع کنید:
 جاگزین کردن افکار ناراحت کننده با افکاری مفید که به شما درجلسات  CBT  توصیه شده است.

 

 


 شناخت دقیقتری از رفتارهای مضر خود یافته وبجای این رفتارهای تخریبی از رفتارهای مفید و کمک کننده استتفاده نمائید.
 در هر جلسه شما راجع به حالات وافکارورفتار هفته گذشته تان با روان درمانگرتان صحبت کرده  واو به شما کمک کرده تا رفتاری سالم تری در قبال مسائل روزمره د ر پیش بگیرید.
  روان درمانگرهرگز شمارا مجبور به انجام کاری نخواهد کرد و ازشما نخواهند خواست تا کارهایی  شما دوست ندارید انجام دهید. قدرت" رفتار درمانی شناختی" در این است که شما می توانید همچنان به تمرین و توسعه مهارت های خود  حتی پس ازپایان جلسات روان درمانی ادامه دهید. این امرمیتواند یک نوع مانع و روش محافظتی برای بروز مشکلات روانی درآینده  باشد. 

 

 

 


شرح کامل جلسات در فایل خریداری شده آمده است. 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

رابطه ی نوع اعتیاد والدین معتاد بر سلامت عمومی و اجتماعی فرزندان معتادین

رابطه ی نوع اعتیاد والدین معتاد بر سلامت عمومی و اجتماعی فرزندان معتادین

مقاله مروری برای درس های مرتبط با علوم اجتماعی


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم54 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعلوم اجتماعی

توضیحات کامل

فابل ذیل مقاله مروری با عنوان نقش اعتیاد بر سلامت روان می باشد. 

کلیه رفرنس ها درون متن و رفرنس های پایان متن دارد. 

فرمت مقاله بر اساس فرمت مقاله برای همایش ها و... تدوین شده است. 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

مجموعه طرح بنر آماده مضامین کلیدی سند تحول بنیادین برای اولیا

مجموعه طرح بنر آماده مضامین کلیدی سند تحول بنیادین برای اولیا

مجموعه طرح بنر آماده مضامین کلیدی سند تحول بنیادین برای اولیا PSD آماده چاپ و اصلاح ابعاد پیش فرض قابل ویرایش متن نوع مد رنگ CMYK

دانلود مجموعه طرح بنر آماده مضامین کلیدی سند تحول بنیادین برای اولیا

مجموعه طرح بنر آماده مضامین کلیدی سند تحول بنیادین برای اولیا
طرح های لایه باز تعالی مدیریت مدارس و سند تحول
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
فرمت فایل zip
حجم فایل 39214 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

 

مجموعه طرح بنر آماده مضامین کلیدی سند تحول بنیادین برای اولیا

 PSD آماده چاپ و اصلاح

ابعاد پیش فرض قابل ویرایش متن

نوع مد رنگ : CMYK

دانلود مجموعه طرح بنر آماده مضامین کلیدی سند تحول بنیادین برای اولیا

دانلود نمونه تفسیر آزمون گودیناف - نمونه انجام شده آزمون گودیناف

نمونه تفسیر آزمون گودیناف - نمونه انجام شده آزمون گودیناف

نمونه تفسیر آزمون گودیناف دانلود آزمون گودیناف پاسخنامه آزمون گودیناف خرید تست گودیناف

دانلود نمونه تفسیر آزمون گودیناف - نمونه انجام شده آزمون گودیناف

آزمون آدمک گودیناف pdf
نمونه نقاشی گودیناف
تفسیر آزمون آدمک گودیناف
مقاله آزمون آدمک گودیناف
دانلود رایگان آزمون گودیناف
نمونه اجرا شده تست گودیناف
نمونه انجام شده گودیناف
نمونه اجرا شده آزمون گودیناف
نمونه تست انجام شده گودیناف
نمونه انجام شده آزمون گودیناف
نمونه ازمون ادمک گودیناف
نمونه آزمون گودیناف
نمونه تفسیر آزمون گودیناف
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 2347 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6

نمونه انجام شده آزمون گودیناف

 

شامل: نمونه اجرا شده آزمون گودیناف + فرم خام + فایل توضیحات آزمون

تعداد صفحات: 6 + 7

نوع فایل: PDF (نمونه اجرا شده و فرم خام) + WORD (توضیحات آزمون)

 

 

قسمتی از متن:

روش محاسبه:

۱- نمرات داده شده را باهم جمع کنید . ( مجموع از ۵۱ بیشتر تجاوز نمی کند)

۲- با استفاده از جدول مخصوص ( جدول شماره ۱) نمره خام ، تبدیل به سن عقلی می شود . از رابطه زیر بهره هوشی کودک به دست می آید.

۳- اگر نمره خام آزمونی بر فرض مثال ۴۰ باشد در جدول تبدیل نمرات ، ( جدول شماره ۱ ) نمره خام را پیدا کرده و سن عقلی کودک را که ۱۳ می باشد، استخراج می کنیم. ( این نمره سن عقلی کودک است) سپس ۱۳ ( که سن عقلی کودک است) را در عدد ۱۲ ( ماه) ضرب می کنیم. ( هر سال ۱۲ ماه دارد)

 

سپس سن تقویمی آزمونی را محاسبه می کنیم . اگر آزمودنی به عنوان مثال ۱۰ سال و ۳ ماه داشته باشد ۱۰ را ضربدر ۱۲( هر سال ۱۲ ماه دارد) بعلاوه ۳ ( ماه) می کنیم نمره بدست آمده سن تقویمی کودک می باشد. حاصلضرب صورت و مخرج را بر هم تقسیم کرده وضربدر ۱۰۰ کرده و بهره هوشی آزمودنی بدست می آید. بدین صورت:

دانلود نمونه تفسیر آزمون گودیناف - نمونه انجام شده آزمون گودیناف

دانلود نمونه مصاحبه بالینی pdf - نمونه مصاحبه بالینی افسردگی pdf (دو نمونه)

نمونه مصاحبه بالینی pdf - نمونه مصاحبه بالینی افسردگی pdf (دو نمونه)

نمونه مصاحبه بالینی تکمیل شده نمونه فرم تکمیل شده شرح حال نمونه فرم تکمیل شده شرح حال

دانلود نمونه مصاحبه بالینی pdf - نمونه مصاحبه بالینی افسردگی pdf (دو نمونه)

نمونه مصاحبه تشخیصی در روانشناسینمونه مصاحبه بالینینمونه شرح حال روانشناسییک نمونه مصاحبه روانشناسینمونه مصاحبه بالینی تکمیل شدهنمونه فرم تکمیل شده شرح حالیک نمونه مصاحبه روانشناسینمونه فرم تکمیل شده شرح حالنمونه فرم تکمیل شده مصاحبهشرح حال روانشناسی بالینینمونه گزارش روانشناسینمونه شرح حال نویسی در روانشناسینمونه شرح حال کامل بیمارنمونه ای از شرح
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1482 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

 

تعداد صفحات: 23 (دو نمونه)

نوع فایل: WORD

 

قسمتنی از متن:

 

نمونه اول

فهرست

مشخصات فردی

شکایت عمده

سابقه بیماری فعلی

بیماری قبلی

سابقه یا شرح حال شخصی

معاینه وضعیت روانی

توصیف کلی

خلق و عاطفه

تکلم

اختلالات درکی

تفکر

نظام حسی و شناخت

آگاهی و سطح هشیاری

توجه و تمرکز

کنترل تکانه

قضاوت و بینش

قابلیت اعتماد

خلاصه یافته های مثبت

تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

پیش آگهی

فرمول بندی روانپویایی

توصیه ها

 

معاینه وضعیت روانی توصیف کلی

ظاهر: وضع بیمار ناآراسته و نامرتب بود. حالت ووضعیت اندام هنگام مصاحبه خمیده رو به پایین بوده و به ندرت تماس چشمی برقرار می نمود. توازن اندامی نداشته و جانب چپ بدن خود را فرو می انداخت. سنخ بدنی بیمار نسبتا از لحاظ قد و وزن متوسط بود. بیمار از لحاظ نظافت، استحمام و بهداشت عمومی ناآراسته به نظر می رسید. مریض حال و رنجور، ناراحت و پیرنما به نظر می رسید. از سن واقعی مسن تر به نظر می رسید. در حین مصاحبه بالینی ادا و اطوار، رفتار کلیشه ای، و ستیزه جویی نداشته ولی از لحاظ سایکوموتور بسیار کنده بوده. طرز راه رفتن و حرکت نمودن کند بوده. کندی روانی – حرکتی و کندی عمومی حرکات بدن مشهود بود. نگرش بیمار نسبت به مصاحبه گر بی تفاوت بوده و بی حال و بی احساس به نظر می رسید. در مصاحبه همکاری کننده بود. سطح تفاهم و برقراری راپورت خوب بود.

خلق و عاطفه

خلق بیمار بسیار پایین بوده که در طول مدت مصاحبه مشهود بود و نوسانات کمی را نشان می داد. خلق افسرده، درمانده و همراه با احساس پوچی و گناه بود. بیمار خود را تحقیر می نمود و خلق نوسانداری را نشان نداد.

بیمار عاطفه ای محدود و کند داشت. در حدود شدت عاطفه و هیجان کاهش بارزی نشان می داد و جلوه هیجانی وی کاهش یافته بود. بیمار برای شروع، ادامه دادن، یا قطع یک پاسخ هیجانی ناتوان به نظر می رسید. عاطفه بیمار با خلق وی هماهنگ بوده و در مجموع افسرده بود.

 

 

نمونه دوم

8- معاینه وضعیت روانی:

ظاهر کلی: سر و وضع بیمار نامرتب و ژولیده است. قیافه اش متناسب با سنش است. کندی روانی- حرکتی دارد. چهره غمگین و درمانده ای دارد. خسته به نظر می رسد.

رفتار حرکتی: بسیار کند است. تماس چشمی برقرار می کند. بی حال است. هیچ گونه حالت اضطراب و سراسیمگی در او مشاهده نمی شود.

نگرش در حین مصاحبه: بیمار به خوبی همکاری می کند و به تمام سؤالات به طور کامل پاسخ می دهد.

خلق: خلق پایینی دارد. بسیار غمگین است. برای پسرش اظهار دلتنگی زیاد می کند. گریه نمی کند. افکار خودکشی ندارد.

عاطفه: عاطفه متناسب با خلق است. بسیار پایین و منفی است. اصلاً نمی خندد.

تکلم: کندی روانی- حرکتی دارد و به همین دلیل خیلی آرام صحبت می کند. انگار به زور حرف می زند. تن صدایش پایین است و با بی حوصلگی حرف می زند.

 

اختلالات ادراکی: شرح حالی از توهم بینایی یا شنوایی نمی دهد.

محتوای تفکر: بیمار نسبت به اطرافیان بدبین بوده و به خانواده می گفته شما دشمن من هستید و نیز به پسرش می گفته که تو با دوستانت روابط نامشروع داری و به همسرش گفته که تو می خواهی زن بگیری و تو با زن های دیگر رابطه داری. طبق گفته همسر بیمار از خودکشی صحبتی به میان نیاورده و هذیان بزرگ منشی نداشته است.

.......

دانلود نمونه مصاحبه بالینی pdf - نمونه مصاحبه بالینی افسردگی pdf (دو نمونه)